Dział Świadczeń z Zakresu Pieczy Zastępczej
Izabela Hadrowicz
starszy specjalista pracy z rodziną
Telefon:
43 822 61 01, 43 827-18-07
Opis:
Data objęcia stanowiska: 17-03-2008
Numer pokoju: 203
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Telefon:
43 822 61 01, 43 827-18-07
Opis:
Data objęcia stanowiska: 01-01-2012
Numer pokoju: 203
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Przedmiot działania i kompetencje: Do zadań Działu Świadczeń z Zakresu Pieczy Zastępczej należy w szczególności:
- udzielanie świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka,
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie decyzji w sprawach indywidualnych,
- przygotowywanie porozumień z innymi powiatami w sprawie umieszczenia dzieci z terenu innych powiatów w pieczy zastępczej na terenie powiatu sieradzkiego,
- współpraca z innymi powiatami w zakresie porozumień dotyczących umieszczenia dzieci pochodzących z terenu powiatu sieradzkiego na terenie innych powiatów,
- ustalanie opłaty za pobyt dzieci w pieczy zastępczej,
- w przypadku powstania zaległości z tytułu nieponoszenia opłaty, za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, za okres dłuższy niż 12 miesięcy przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji gospodarczej o powstaniu tej zaległości,
- przyznawanie pomocy na usamodzielnianie, kontynuowanie naukii zagospodarowanie osobom opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze lub regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, dom pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, dom dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schronisko dla nieletnich, zakład poprawczy, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, młodzieżowy ośrodek socjoterapii zapewniający całodobową opiekę i młodzieżowy ośrodek wychowawczy,
- udzielanie osobom usamodzielnianym wymienionym w pkt 6 pomocy w uzyskiwaniu:
a) odpowiednich warunków mieszkaniowych,
b) zatrudnienia,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i merytorycznej z udzielanych świadczeń, w tym także z wykorzystaniem wymaganych systemów teleinformatycznych,
- współpraca z Działem Finansowo - Księgowym w zakresie przygotowania dyspozycji do wypłaty świadczeń udzielanych rodzinom zastępczym, prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz osobom usamodzielnianym,
- podejmowanie czynności związanych z egzekucją należności związanych z realizowanymi zadaniami i wystawianie tytułów wykonawczych,
- podejmowanie czynności związanych z zasądzeniem świadczeń alimentacyjnych na rzecz małoletnich dzieci przebywających w pieczy zastępczej,
- współpraca z działem Finansowo - Księgowym w zakresie spraw związanych z zasądzeniem świadczeń alimentacyjnych na rzecz małoletnich dzieci przebywających w pieczy zastępczej oraz współfinansowania przez gminę pobytu dzieci w pieczy zastępczej,
- współpraca z ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z innymi organizacjami społecznymi z zakresu prowadzonych spraw,
- opracowywanie i realizacja 3 - letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej,
- opracowywanie i wdrażanie programów pomocy dziecku i rodzinie,
- udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach osób w zakresie prowadzonych spraw,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji
Informacja wytworzona przez:
Marcin Wieczorek , w dniu: 11‑12‑2006 11:50:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92 , w dniu: $dateTool.format("dd-MM-yyyy HH:mm:ss", $date).replace(" ", " ").replace("-","‑").replace(" 00:00:00", "")
Data ostatniej aktualizacji:
19‑02‑2013 12:06:55
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie